نحوه برگزاری مسابقات بدمینتون

چاپ

مسابقات بدمینتون موقعیتی را فراهم می آورد تا بازیکنان بدمینتون بتوانند با سایر تیم ها از باشگاه ها، مناطق یا حتی کشورهای دیگر بازی کرده و کسب مهارت کنند. سازماندهی مسابقات بدمینتون به برنامه ریزی خوب و بودجه نیاز دارد.   

مراحل مختلف برگزاری مسابقات بدمینتون

  1. نحوه برگزاری مسابقات بدمینتون
    1
    ابتدا با تیم های خود صحبت کنید تا علاقه افراد را بررسی کنید.
    شما باید زمانی را انتخاب کنید که احتمالاً افراد در دسترس باشند و سعی کنید دریابید که چه کسی مایل به کمک و همچنین بازی است. هرچه افراد بیشتری برای سازماندهی مسابقات به شما کمک کنند، بهتر است.
    • دوبل میخوای یا انفرادی؟ اگر اولین بار است که در مسابقات شرکت می کنی، بازی بدمینتون دوبل راحتتر از سینگل است.  
  2. نحوه برگزاری مسابقات بدمینتون
    2
    تصمیم بگیرید که مسابقات در کجا برگزار می شود.
    آیا از سالن بدمینتون معمولی که در حال حاضر در آن بازی می کنید استفاده خواهید کرد یا به یک سالن بزرگتر یا مرکزی تر نیاز دارید؟ هزینه های مربوط به اجاره سالن را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که اگر از مکانی متفاوت از محل معمول خود استفاده می کنید، می توانید هزینه های آن را متقبل شوید و مناسب با تعداد نفرات شرکت کننده است.
     
  3. نحوه برگزاری مسابقات بدمینتون
    3
    لوازم مورد نیاز برای دعوت از بازیکنان به مسابقات را آماده کنید.
    شما باید تعداد نفرات را زودتر مشخص کنید، بنابراین هر چه زودتر از بازیکنان و تیم ها دعوت بعمل آورید و آنها را رزرو کنید، برای سازماندهی افراد بهتر است فرم های ثبت نام را ایجاد کنید که تمام جزئیات لازم را از شرکت کنندگان در مسابقات دریافت کنید. تاریخ مسابقات را چند هفته یا ماه جلوتر تعیین کنید تا بتوانید به موقع تمام هماهنگی های لازم را انجام دهید.
    • ممکن است بخواهید پوسترهای تبلیغاتی را برای تشویق شرکت کنندگان ناشناس به شرکت در مسابقات چاپ کنید. از شخصی که مهارت های پوستر خوبی دارد، بخواهید یک طرح عالی همراه با جزئیات تاریخ مسابقات، زمان، مکان و مسابقات گردآوری کند. اگر محدودیت سنی وجود دارد، این موارد را درج کنید و اطلاعات تماس را ارائه دهید.
    • اگر هزینه ورودی دریافت می کنید، مطمئن شوید که واضح است. هزینه های ورودی باید هزینه های اجاره محل برگزاری، تهیه تجهیزات و هر چیز دیگری را پوشش دهد.
    • برای تبلیغ مسابقات یک صفحه فیس بوک و یک حساب توییتر راه اندازی کنید. مطمئن شوید که شخصی به طور مرتب در دسترس است تا به سؤالات مربوط به این حساب ها پاسخ دهد و اطلاعات پیشرفت را به روز کند.
     
  4. نحوه برگزاری مسابقات بدمینتون
    4
    تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری مسابقات را آماده کنید.
    قبل از برگزاری مسابقات، وضعیت تورها، راکت ها و شاتل های خود را بررسی کنید. احتمالاً نیاز به خرید تعداد بیشتری از شاتل‌های استاندارد مسابقات داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که تمام تورها در شرایط خوبی هستند و در صورت نیاز تورهای جدید تهیه کنید. در صورت شکستگی و نیاز به استفاده از راکت های جایگزین، راکت یدکی داشته باشید.
     
  5. نحوه برگزاری مسابقات بدمینتون
    5
    تیم ها را بچینید.
    آیا قرار است افراد بر اساس تیم های موجود بازی کنند یا تیم های مخصوص مسابقات را ایجاد خواهید کرد؟ اگر برندگان می‌خواهند به رقابت‌های خاصی ادامه دهند و در جای دیگری بازی کنند، حتماً قوانین مربوط به برآورده کردن شرایط رسمی مورد نیاز برای چنین بردهایی را مطالعه کنید.
    • از یک برنامه کامپیوتری (نرم افزار مسابقات بدمینتون) برای کمک به تیم ها، مسابقات و سایر ترتیبات پیچیده تر مورد نیاز استفاده کنید.
    • اگر نیاز به استفاده از یک لباس خاص دارید، حتما این موارد را از قبل ترتیب دهید.
     
  6. نحوه برگزاری مسابقات بدمینتون
    6
    در مورد زمان برگذاری هر زمین بسیار سختگیر باشید.
    از قبل مطمئن شوید که زمان هر زمین با توجه به مدت زمان بازی اختصاص داده شده است و نه بیشتر. باید اطمینان حاصل شود که هر تیم به زمان تعیین شده خود در هر زمین پایبند است، باید به کسی این وظیفه داده شود. یک قانون کلی خوب این است که 20 دقیقه برای یک بازی 21 امتیازی و 15 دقیقه برای یک بازی 15 امتیازی اختصاص دهید. مطمئن شوید که تیم ها را در مورد این محدودیت ها در ابتدای مسابقات مطلع کنید.
    • مطمئن شوید که افراد مناسب جهت تدارکات و ... در اختیار دارید. کارهایی از قبلی  ورود و خروج بموقع تیم‌ها  در زمین، استفاده از زمین‌هایی که ناگهان آزاد می‌شوند و غیره 
     
  7. نحوه برگزاری مسابقات بدمینتون
    7
    تدارک پذیرایی را در نظر بگیرید.
    آیا غذا و نوشیدنی تهیه می کنید یا به آنچه محل برگزاری از قبل فراهم می کند تکیه خواهید کرد؟ و مطمئن باشید که امکانات تعویض برای همه بازیکنان وجود دارد.
     
  8. نحوه برگزاری مسابقات بدمینتون
    8
    جام ها، روبان ها یا لوح ها/کارت های جایزه را به موقع برای مسابقات آماده کنید.
    اگر نمی‌توانید خیلی هزینه کنید، گواهی‌های مقوایی ساده با یک گل رز به آن یک جایزه عالی و مقرون به صرفه خواهد بود.
     
  9. نحوه برگزاری مسابقات بدمینتون
    9
    در روز، دوباره بررسی کنید که همه چیز آماده و سر جای خود باشد.
    آیا تمام تورها، شاتل ها، راکت ها و لیست تیم ها آماده اند؟ آیا همه چیز در شرایط عالی است؟ آیا کلید محل برگزاری را دارید؟ آیا کسی زودتر می آید تا سالن را باز کند و زمانی که بازیکنان زودتر وارد می شوند، آنجا باشد؟ آیا امکانات تعویض آماده برای استفاده هستند؟ آیا منطقه غذا و نوشیدنی به درستی تنظیم شده است؟