آموزش بدمینتون حرفه ای

چاپ
بخش 1

آموزش اصول بازی بدمینتتون

  1. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    1

    سعی کنید همیشه به چوب بنبه شاتل بدمینتون ضربه بزنید.
    باید به قسمت چوب بنبه ای یا پلاستیکی شاتل بدمینتون ضربه بزنید در تصویر بالا منظور همان قسمت قرمز رنگ است. برای تمرین این موضوع هنگام ضربه به شاتل بدمینتون همیشه به قسمت مرکز آن نگاه کنید.
     

  2. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    2

    با استفاده از قوس بالایی راکت بدمینتون به شاتل ضربه بزنید:
    برای اینکه از سرعت و ارتفاع تولید شده توسط شاتل بهترین استفاده را ببرید ،  با استفاده از قوس بالایی راکت بدمینتون به آن ضربه بزنید. با این کار کنترل بیشتری بر موقعیت شاتل داشته و می توانید ضربه بهتری وارد کنید. منتظر نمانید که شاتل به شما نزدیک شود ، در غیر این صورت شتاب و ارتفاع خود را از دست می دهد.
     

  3. آموزش بدمینتون حرفه ای
    3

    همیشه بعد از زدن شاتل به وسط زمین بدمینتون برگردید.
    اگر می خواهید در بازی بدمینتتون حرفه ای شوید همیشه موقعیت خود را در وسط زمین بدمینتون حفظ کنید، این کار باعث می شود تا حریف شما نتواند شاتل را در مکانی که شما نمی توانید به آنجا برسید بزند.  ایستادن در وسط زمین باعث می شود تا شما بهتر به شاتل بدمینتون رسیده و ضربه بهتری را اجرا نمایید و به این صورت بازی بدمینتون شما بهتر و بهتر خواهد شد.

     
  4. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    4
    هنگام بازی بدمینتون شاتل را به سمت خط عقب زمین بزنید.
    زدن شاتل به سمت خط عقب دقت و قدرت را می طلبد و این باعث می شود که حریف مجبور به عقب رفتن شود و با قدرت قابل توجهی به شاتل ضربه بزند تا ضربه شما را برگرداند. اگر مطمئن نیستید که شاتل را به کجای زمین حریف بزنیدو خط عقب کاملاً باز است ، آنجا را هدف بگیرید. در آغاز ، شاتل را کمی قبل از خط عقب نشانه بگیرید تا به خارج زمین نرود.
     
  5. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    5
    آموزش تمرین های مربوط به پا
    موفقیت و حرفه ای شدن در بدمینتون ارتباط بسیار زیادی با پا دارد. اگر کف پای پهنی دارید بدلیل چسبندگی آن با کف زمین بدمینتون نمی توانید شاتل بدمینتون را بخوبی برگردانید بنابراین  بجای اینکه کف پا کاملا روی زمین باشد، روی انگشتان خود جلو و عقب برورد ، در حالی که منتظر برگشتن یک ضربه هستید ، پاها را بالا و پایین ببرید و با حرکات ریز ، پاها را به عقب و جلو و پهلو حرکت دهید تا خود را در موقعیت قرار دهید تا ضربه را برگردانید. تنبل نباشید و دست خود را تا جایی که می توانید دراز کنید تا بتوانید شاتل بدمینتون را برگردانید - در عوض ، حرکات ریز را با پاها انجام دهید تا شاتل در بهترین موقعیت ضربه زدن قرار گیرد. برخی تمرینات وجود دارد که می تواند شما را در بدمینتون حرفه ای تر کند.

    • پرش اسکات - هر دو دست خود را به عقب برده و سپس زانوها را تا جایی که می توانید پایین خم کنید. سپس ، با پرتاب دستها بسمت جلو تا آنجا که می توانید بپرید. این تمرین را در 10 تکرار انجام دهید. این تمرین باعث تقویت زانوهای شما می شود ، به طوری که در مسابقه بدمینتون می توانید یک پرش عالی را اجرا نمایید.
    • نردبان چابکی - تجهیزات زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها قدرت پای خود را در بدمنیتون افزایش دهید. این نه تنها به شما در بهبود کار پا کمک می کند ، بلکه به شما در بهبود استقامت نیز کمک خواهد کرد.
    • Lunges - بعضی از افراد از انجام این ورزش متنفر هستند ، اما این تمرین در واقع به شما در عضله سازی پا کمک خواهد کرد. من به شما بچه ها توصیه می کنم که 10 تکرار رکاب جلو و همچنین 10 تکرار رکاب کناری داشته باشید. این تمرین به شما کمک می کند تا شاتل بدمینتون را براحتی برگردانید، مخصوصاً در قسمت جلوی زمین.
    • شادو زدن در اطراف زمین (با شاتل یا بدون آن) - وقتی مهارت برداشتن شاتل در هر گوشه از زمین را فرا گرفتید. یک شریک یا مربی بگیرید تا به شما کمک کند در گوشه ای از زمین قرار بگیرید ، سپس حرکت پا را به سمت نقطه ای که او نشان داده است انجام دهید.
     
  6. آموزش بدمینتون حرفه ای
    6
    آموزش سرویس کوتاه در بازی بدمینتون
    در بازی بدمینتون یک نفره یا دو نفره استفاده از سرویس کوتاه، گارد حریف را باز می کند. او انتظارش را نخواهد داشت و ممکن است نتواند برای برگشت شاتل بدمینتون بدرستی عمل نماید. برای زدن سرویس کوتاه در بدمینتون ابتدا نسبت به موقعیت حریف، بک هند یا فور هند او را نشانه بروید و سپس شاتل بدمینتون را تا جایی که می توانید به راکت نزدیک کرده و بنحوی ضربه را وارد کنید که با کمترین ارتفاع نسبت به تور بدمینتون در نقطه مورد نظر فرود آید.
     
  7. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    7
    آموزش سرویس بلند در بازی بدمینتون یک نفره
    در بازی بدمینتون یک نفره استفاده از سرویس بلند که روی بک هند حریف زده شود انتخاب خوبی است و حریف شما را برای برگشت آن دچار مشکل خواهد کرد. در چنین مواقعی امکان اینکه شاتل بصورت ناقص توسط حریف دفع شود وجود دارد.
     
  8. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    8
    تحت هیچ شرایطی ناامید نشوید.
    هر طور شده خود را به شاتل بدمینتون برسانید و به آن ضربه بزنید.
     
     
 
 
بخش 2

استفاده از نقاط ضعف حریف در بازی بدمینتون

  1. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    1
    اگر می خواهید در بازی بدمینتون حرفه ای شوید باید نحوه بازی حریف را شناسایی کنید.
    وقتی در حال بازی با یک حریف جدید هستید ، چه در یک مسابقه و چه در حین بازی دوستانه و با نحوه بازی او آشنا نیستید می توانید در حین گرم کردن، نقاط قوط و ضعف او را شناسایی کنید. شما باید به دنبال چند نکته اصلی باشید و از آنها در بازی بدمینتون تان استفاده نمایید:
    1- آیا حریف شما بیشتر یک بازیکن تهاجمی یا دفاعی است؟
    2- آیا فورهند یا بکهندش قوی است؟
    3- آیا حرکت پا او ضعیف است؟
    4- آیا ضربات حریف ناقص برمی گردد؟
     
  2. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    2
    حریف خود را وادار به حرکت در اطراف زمین بدمینتون کنید.
    همه ضربات خود را به یک مکان زمین حریف نزنید تا به این ترتیب حریف شما نتواند ضربات شما را پیش بینی کند. درعوض ، با زدن ضربات مختلف حریف خود را از سمت راست به سمت چپ زمین بدمینتون بکشید و همه چیز را با هم مخلوط کنید. حرکت دادن حریف از جلو به عقب زمین، حریف شما را خسته خواهد کرد.
     
  3. آموزش بدمینتون حرفه ای
    3
    شاتل را به سمت بکهند حریف خود شلیک کنید.
    بسیاری از بازیکنان بدمینتون در ضربه بکهند ضعیف هستند، بنابراین سعی کنید بیشتر بکهند حریف خود را نشانه بروید. تا به این ترتیب یکی از ضربات بکهند حریف ناقص دفع شود و برای شما موقعیت ایجاد شود.
    • بکهند برای بازیکنان راست دست سمت چپ و بازیکنان چپ دست سمت راست است. 
  4. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    4
    آموزش استفاده از ضربه نت در بازی بدمینتون
    اگر حریف شما نزدیک خط عقب است و شما در بالای تور حضور دارید. پیشنهاد می شود از ضربه نت استفاده کنید. اینکار باعث می شود تا حریف شما بدود و به این ترتیب گارد او را باز می کنید. البته اگر حریف متوجه قصد شما شد میتوانید بجای ضربه نت، شاتل را از بالای سر او بسمت مخالف اش پرواز دهید و اگر اینکار را نکردید و حریف به ضربه نت شما رسید او شاتل را از بالای سر شما پرواز خواهد داد.
     
  5. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    5
    جهت شاتل را تغییر دهید.
    اگر در بازی بدمینتون، حریف شما شاتل را مستقیماً به سمت شما زد، به جای اینکه شاتل را مستقیماً به حریف خود برگردانید، در جهتی دیگر ضربه بزنید ، جایی که او آنجا حضور ندارد. اگر حرکات رفت و برگشت شاتل زیاد باشد، این پیشنهاد بخوبی کار خواهد کرد. اگر پاهای سریعی داشته باشید ، می توانید جهت شاتل را تغییر دهید و به حریف خود فرصت کافی برای واکنش در برابر شاتل را ندهید.
     
  6. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    6
    آموزش استفاده از ضربه درآپ در بازی بدمینتون
    اگر مهارت کافی در ضربه درآپ را بدست آورده اید پس از آن استفاده کنید تا حریف خود را تا جلوی زمین بدوانید. سپس شلیک بعدی را تا انتهای زمین برگردانید. این نه تنها حریف شما را مجبور می کند که سریع روی پایش بدود، بلکه باعث می شود حواسش به شما جلب شود. این نیز یک راه عالی برای خسته کردن حریف است.
    • برای انجام یک ضربه درآپ در بدمینتون، به شاتل یک ضربه آرام بزنید تا فقط از تور عبور کند. 
  7. آموزش بدمینتون حرفه ای
    7
    حریف خود را به سبک بازی خودتان وادار کنید.
    اگر دوست دارید در کنار تور بمانید ، سرویس های کوتاه بزنید ، ضربات درآپ بزنید و هر کاری از دستتان برمی آید انجام دهید تا مطمئن شوید حریف شما نمی تواند شاتل را به خط عقب برساند. اگر در خط دفاع یا عقب راحت تر هستید ، سرویس ها بلند و ضربات به عقب زمین بزنید تا حریف شما فرصتی برای حرکت شما به سمت تور نداشته باشد. وقتی سبک بازی خود را انجام می دهید و از نقاط قوت خود حداکثر استفاده را می کنید، حریف کنترل خود را از دست خواهد داد.
     
 
 
بخش 3

تسلط بر تکنیک های پیشرفته بدمینتون

  1. آموزش بدمینتون حرفه ای
    1
    ضربه نت خود را بصورت غلتان اجرا نمایید.
    این باعث می شود شاتل بچرخد و در جهتی غیر قابل پیش بینی بیفتد. برای اجرای یک نت کات دار ، حرکت رو به جلو را مانند حالت عادی شروع کرده و سپس همانطور که راکت را عمود بر مرکز شاتل گرفته اید یک ضربه کات دار به شاتل وارد کنید می توانید راکت را به سمت داخل حرکت دهید.
     
  2. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    2

    ضربه درآپ را بصورت کات دار اجرا کنید.
    برای انجام این کار ، حرکت راکت باید بصورت برش زدن باشد، در واقع باید راکت را عمود بر روی مرکز شاتل حرکت دهید. این کار باعث می شود شاتل بیشتر حرکت خود را از دست داده و به سرعت در کنار حریف در کنار تور بیافتد.
     
  3. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    3
    آموزش اجرای صحیح ضربه اسمش در بدمینتتون
    برای اجرای یک اسمش حرفه ای در بدمینتون باید با تمام قدرت و با استفاده از قوس بالایی راکت اینکار صورت گیرد. دست آزاد خود را به سمت شاتل هدایت کنید تا مسیر شاتل بدمینتون را بهتر ردیابی کنید و سپس راکت را روی سر خود بچرخانید و بقسمت چوب پنبه ای شاتل ضربه بزنید و آن را به زمین حریف بزنید.
    • هنگام اجرای ضربه اسمش در بدمینتون ، هدف نیز به اندازه قدرت مهم است. تا جایی که می توانید کورکورانه به شاتل ضربه نزنید. باید سعی کنید آن را یا تا آنجا که ممکن است از حریف خود دورتر بزنید یا دقیقاً به سمت بدن حریف خود بزنید تا به این ترتیب گارد او را باز نمایید.
     
  4. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    4
    قبل از اجرای ضربه اسمش، بپرید.
    پس از تسلط بر اجرای اسمش بصورت ساده و  استاندارد ، می توانید پریدن به سمت بالا را همزمان با شاتل تمرین کنید. این کار جنبش شما را بیشتر کرده و باعث می شود شاتل با سرعت بیشتری به زمین حریف بیفتد. بین 30 تا 60 سانتیمتر بپرید ، سینه و بدن خود را به سمتی که می خواهید شاتل برود هدف قرار دهید و با مرکز قوس راکت ضربه اسمش را اجرا نمایید.
     
  5. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    5
    در بازی بدمینتون نیاز نیست که هر بار اسمش بزنید.
    ضربه اسمش باید زمانی استفاده شود که ارتفاع شاتل در هوا به اندازه کافی و شما وقت کافی برای نزدیک شدن به آنرا داشته باشید. اگر در هر فرصتی اسمش بزنید ، بازوهای خود را خسته می کنید و ممکن است زمانی که فرصت کافی برای اسمش زدن داشته باشید آنرا به تور بزنید.
     
  6. چطور در بازی بدمینتون حرفه ای شوم؟
    6
    همیشه حرکت بعدی خود را برنامه ریزی کنید.
    یک بازیکن مبتدی فقط وقتی ضربه او از بالای تور عبور می کند خوشحال می شود. ولی  یک بازیکن حرفه ای می فهمد که یک بازی خوب بدمینتون مانند یک بازی شطرنج است. شما باید همیشه ضربه خود را عاقلانه بزنید تا حریف خود را دقیقاً به جایی که می خواهید باشد منتقل کنید تا بتوانید ضربه امتیاز آور تان را بزنید. حرکت بعدی خود را همیشه برنامه ریزی کنید و همیشه یک قدم جلوتر از حریف خود فکر کنید.