درباره ما | 09133103624  32239478-031 

سبد (0)

چگونه یک راکت بدمینتون خوب بخریم؟

 

خصوصیات یک راکت بدمینتون خوب

  1. چگونه یک راکت بدمینتون خوب بخریم؟
    1
    یک را کت با سر بیضی یا مربعی شکل بخرم؟
    یک راکت با سر بیضی شکل، دارای قدرت متمرکز بیشتری است در حالی که سر راکت مربعی دارای سطح بیشتری است. انتخاب شما در شکل راکت تاثیر زیادی بر بازی شما خواهد داشت.
     
  2. چگونه یک راکت بدمینتون خوب بخریم؟
    2
    وزن راکتی که می خواهید بخرید را بسنجید یک راکت سبک به بازیکن تحرک سریع‌تری می‌دهد، در حالی که یک راکت سنگین‌تر، اسمش قویتری ارائه می دهد.

    وزن راکت بدمینتون با حرف “U” نشان داده می‌شود و هرچه عدد کنار این حرف کوچک‌تر باشد این راکت سنگین‌تر خواهد بود. اما یک راکت خوب و استاندارد معمولا وزنی بین ۸۰ تا ۱۰۰ گرم خواهد داشت.

    • ۴U: حدود ۸۰ تا ۸۴ گرم
    • ۳U: حدود ۸۵ تا ۸۹ گرم
    • ۲U: حدود ۹۰ تا ۹۴ گرم
    • ۱U: حدود ۹۵ تا ۱۰۰ گرم

     وزن ایده‌آل راکت بدمینتونی که می خواهم بخرم چقدر باشد؟

    به افراد مبتدی به شدت توصیه می‌شود که از راکت‌های سبک استفاده کنند؛ بر همین اساس راکت‌های با وزن ۸۵ تا ۸۹ گرم برای این دسته از افراد مناسب است. و کنترل آن برایشان راحت‌تر خواهد بود.

    البته این تنها ویژگی راکت‌های سبک نیست، بلکه این راکت‌ها خطر بروز آسیب دیدگی در سرشانه و مچ دست را به حداقل می‌رساند و علاوه بر آن سرعت زدن سرویس و دفاع را برای ورزشکار بیشتر خواهد کرد. البته اگر قصد بازی به صورت دونفره را دارید راکت‌های ۴U و اگر تک نفره بازی می‌کنید راکت‌های ۳U را به شما توصیه خواهیم کرد.

    نقطه تعادل راکت بدمینتون

    به غیر از وزن راکت ، نقطه تعادل راکت نیز هنگام خرید راکت بدمینتون مهم است.بنابراین، راکت‌های بدمینتون را به ۳ دسته تقسیم می کنیم:

    راکت بدمینتون سرسنگین

    این راکت‌ها دارای سری سنگین‌تر نسبت به نقطه تعادل دارند و برای آن دسته از ورزشکارانی که قصد دارند حملات و ضربات سهمگین از انتهای زمین بزنند بسیار مناسب است. این نوع راکت‌ها برای بازی‌های تک نفره می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. همچنین این نوع راکت ها، برای اجرای یک اسمش قوی و سریع نسبت به بقیه راکت ها مناسب تر است.

    چگونه یک راکت بدمینتون خوب بخریم؟

    راکت بدمینتون سرسبک

    این نوع راکت‌ها که سر سبک‌تری دارند برای بازی‌های دوبل (دونفره) مناسب است. سرعت واکنش به کمک این نوع راکت‌های بدمینتون به مراتب بیشتر از نوع قبل بوده و برای دفاع و حمله بسیار عالی است.

    چگونه یک راکت بدمینتون خوب بخریم؟

    راکت بدمینتون سرمتعادل

    نقطه تعادل این نوع راکت ها در وسط قرار دارد.

    چگونه یک راکت بدمینتون خوب بخریم؟

     
  3. چگونه یک راکت بدمینتون خوب بخریم؟
    3
    هنگام خرید راکت بدمینتون بررسی کنید که آیا کشش زه راکت محکم است یا خیر.

    زه در حقیقت به رشته‌‌های راکت بدمینتون می‌گویند که توپ با آن برخورد می‌کند و نقش بسیار مهمی دارد.

    برای اتخاب زه مناسب کف دستتان را روی زه راکت فشار دهید و ببینید تا چه اندازه فرو می‌رود. اگر حدود یک میلی‌متر جابه‌جا شود برای بیشتر بازیکنان ایده‌آل است.

    هرچه کشش زه راکت کمتر باشد، هنگام زدن ضربه به نیروی بیشتری نیاز دارید.

    نکته‌ی مهم اینکه می‌توانید بهترین زه بدمینتون را با تمرین و بازی با چند نمونه‌ی متفاوت برای خود پیدا کنید.

     اگر اهل بازی بدمینتون باشید حتما برایتان پیش آمده که توپ در بین زه گیر کند یا زه ها بعد از مدتی شل شود اما چگونه باید زه مناسب را انتخاب نمود؟

    اگر می‌خواهید نیروی بیشتری به ضربات خودتان بدهید، زه راکتی که می‌خرید باید کشش بیشتری داشته باشد. برای مبتدی‌ها، ۲۲ تا ۲۳ پوند (حدود ۱۰ تا ۱۰ و نیم کیلوگرم) نیروی کشش برای شروع مناسب است.

    البته این نیروی کشش از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت است، زیرا دمای محیط روی آن تأثیر می‌گذارد. در مناطق گرمسیر، افراد باید از راکت‌های با کشش بالاتر در زه استفاده کنند، زیرا این رشته‌ها در مناطق گرم انبساط بیشتری پیدا می‌کنند و شل می‌شوند.

     
  4. چگونه یک راکت بدمینتون خوب بخریم؟
    4
    هنگام خرید راکت بدمینتتون، به گریپ دستگیره توجه ویژه ای داشته باشید و تصمیم بگیرید که گریپ حوله ای یا لاستیکی را ترجیح می دهید. 

    فاکتور تاثیر گذار بعدی در انتخاب راکت بدمینتون، داشتن یک دسته مناسب است که براساس سایز و نوع آن می‌تواند متفاوت باشد که در اینجا به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

    نوع دسته بدمینتون

    • نوع دسته حوله‌ای
    • نوع دسته لاستیکی

    دسته حوله‌ای معمولا نرم‌تر بوده و عرق کف دست را به خوبی جذب می‌کند. با این حال این نوع دسته‌ها یک عیب بزرگ دارند و آن این است که می‌تواند محل تجمع باکتری و میکروب باشد و دائما دسته راکت تعویض شود.

    در مقابل دسته‌های لاستیکی قابلیت جذب عرق نداشته و می‌تواند سر باشد که این یک امتیاز منفی برای این نوع دسته‌هاست اما از طرفی تمیز کردن آن راحت‌تر بوده و مانع از تجمع باکتری و میکروب می‌شود.

     
  5. چگونه یک راکت بدمینتون خوب بخریم؟
    5

    نکته‌ی قابل توجه در شفت‌های خشک این است که در گذر زمان مقداری از سختی شفتشان کمتر می‌شود.هنگام خرید راکت بدمینتون، شافت نرم بهتر است یا خشک

    انعطاف‌پذیری راکت بدمینتون

    فاکتور انعطاف‌پذیری با توجه به میزان خشک یا نرم بودن شفت راکت مشخص می‌شود.

    برای تشخیص میزان انعطاف‌پذیری راکت باید دو انتها‌ی آن را نگه دارید و کمی خم کنید. اگر شفت راکت خم شد جزء راکت‌های انعطاف پذیر و اگر خم نشد در دسته‌ی راکت‌های خشک قرار می‌گیرد.  

    شفت راکت‌های نرم و منعطف به راحتی خم می‌شود و پس از هر ضربه زمان بیشتری برای بازگشت به حالت اولیه نیاز دارد. در نتیجه سرعت کمتر، کنترل و دقت بیشتری در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و علاوه بر این از دفع توپ بسیار خوبی نیز برخوردار است. خرید راکت بدمینتون با شفت نرم بیشتر برای افراد مبتدی پیشنهاد می‌شود.

    اما راکت‌های خشک در هنگام ضربه به میزان بسیار کمی خم می‌شوند و تقریبا هیچ لرزشی ندارند. همچنین به سرعت به حالت اولیه برمی‌گردند و برای ضربات بعدی آماده می‌شوند. در نتیجه این راکت‌ها از سرعت فوق‌العاده بالایی برخوردارند و برای مهاجمان سریع و بازیکنان حرفه‌ای بسیار مناسب است. در این‌گونه راکت‌ها شاتل پس از برخورد با زه دقیقا در محلی که بازیکن آن را هدایت کرده فرود می‌آید. اگر بازیکنی حرفه‌ای هستید، به این ویژگی در خرید راکت بدمینتون دقت کنید.

     
  6. چگونه یک راکت بدمینتون خوب بخریم؟
    6
    هنگام خرید راکت بدمینتون، جنس کربن گرافیت بهتر است یا آلومینیومی

    جنس راکت بدمینتون

    جنس راکت بدمینتون در انتخاب شما بسیار مهم خواهد بود. علت آن نیز در سبک و یا سنگین بودن آن و میزان چابکی در هنگام ورزش است. به همین دلیل تاکنون سه نوع جنس از راکت‌های بدمینتون وارد بازار شده است. 

    راکت بدمینتون نوع کربن گرافیت

    راکت‌های بدمینتون حرفه‌ای از کربن گرافیت ساخته شده‌اند که بسیار مورد علاقه بازیکنان حرفه ای است به این علت که راندمان بسیار بالایی در کیفیت بازی ورزشکاران دارند. این نوع راکت‌ها بسیار سبک هستند و در مواقعی که ورزشکار در جهش به هوا برای ضربه موجب کیفیت بهتر ضربه می‌شود. تنها عیب آن شکننده بودن است.

    راکت بدمینتون نوع آلومینیوم

    این نوع راکت‌ها از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند که مناسب جهت استفاده برای افراد تازه کار است و به دلیل مقاومت بالای آن‌ها در برابر ضربات حاصل از اشتباهات ورزشکاران در اثر برخورد با زمین و یا تقابل راکت‌های بازیکنان با یکدیگر مناسب است و به دلیل مقاومت بالای این راکت بیشتر برای انجام تمرینات و آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

    راکت بدمینتون نوع ترکیبی

    راکت‌های بدمینتون متوسط ترکیبی از دو راکت حرفه‌ای و مبتدی است که عموما جنس دسته آن‌ها (شفت) از کربن به دلیل داشتن انعطاف و قسمت فریم آن‌ها از آلومینیوم به جهت مقاوم بودن ساخته می‌شود. باید در نظر داشت که به جهت تکنولوژی‌های جدید که در شکل و فرم این قبیل راکت‌ها در راستای افزایش کیفیت آن‌ها بکار برده می‌شود نسبت به راکت‌های مبتدی گرانتر هستند.

     
  7. چگونه یک راکت بدمینتون خوب بخریم؟
    7

    کدام مارک راکت بدمینتون بهتر است؟

    در حال حاضر اکثر کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی تولید محصولات جانبی بدمینتون مانند لینیگ، ونسون، یونکس، مکس پاور، ویش و...، محصولات باکیفیتی به بازار معرفی می‌کنند. راکت‌های تولید شده توسط این کمپانی‌ها تاکنون مورد توجه بسیاری از بازیکنان بین‌المللی و بنام مسابقات بدمینتون نیز قرار گرفته است؛ به همین دلیل نمی‌توان با قطعیت یکی از برند‌ها را از سایر برند‌ها برتر دانست.

    اما راکت های بدمینتون لینیگ در میان بازیکنان از محبوبیت بیشتری برخوردار است. لینینگ همچنین از به‌روز‌ترین تکنولوژی‌ها در طراحی و تولید راکت‌های خود استفاده می‌کند تا کیفیت بازی شما را روزبه‌روز بالاتر ببرد.

    اکثر راکت‌های این کمپانی در دو دسته‌ی راکت‌های اصل و راکت‌های ها‌ی‌کپی در بازار موجود هستند که امکان خرید راکت بدمینتون را برای همه‌ی مردم با وضعیت اقتصادی متفاوت راحت‌تر کرده است. از لینک زیر می‌توانید مدل‌های مختلف این راکت بدمینتون را ببینید و راکت مناسب خود را پیدا کنید.

    خرید راکت بدمینتون

    در نهایت اگر در مورد اینکه کدام نوع راکت را ترجیح می دهید مطمئن نیستید، می توانید یک راکت دست دوم اما در شرایط خوب بخرید. می‌توانید چندین راکت را بدون هزینه‌های مالی زیاد امتحان کنید و وقتی مدلی را پیدا کردید که بهترین عملکرد را پیدا کردید، آن را ارتقا دهید.

نوشتن دیدگاه

با توجه به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود خدمات رسانی نقش کاملا موثری ایفا می کنند لذا صمیمانه از شما خواهشمندیم با یادآوری نقاط قوت و ضعف، ما را در این امر یاری فرمایید.
چند نکته:
• نظرات شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت منتشر خواهد شد.
• نظرات تکراری و تبلیغاتی تائید نمی شوند و امتیازی هم به آنها تعلق نخواهد گرفت.
• در صورتی که نظر شما نیاز به پاسخ دارد، پاسخ خود را در ذیل همان موضوع دنبال فرمایید.


آموزش بدمینتون

آموزش بدمینتون

مراحل آموزش بدمینتون آموزش بدمینتون شامل 3 بخش است: آموزش قوانین بدمینتون آموزش ضربه زدن در بدمینتون آموزش استراتژی های بدمینتون بازی بدمینتون را می توان با دو یا چهار بازیکن آموزش دید. زمانی که بتوانید توپ بدمینتون را از روی تور عبور دهید و حریف تان نتواند آنرا دریافت نماید امتیاز بازی را کسب نموده اید. بازی بدمینتون شباهت…

آموزش اسمش در بدمینتون

انواع اسمش در بدمینتون اگر بازی بدمینتون را فقط برای سرگرمی انجام می دهید نیاز چندانی به آموزش اسمش در بدمینتون ندارید! اما اگر می خواهید فراتر از این عمل کنید و بازی بدمینتون خود را ارتقاء دهید، ضربه اسمش در بدیمنتون، همان چیزی است که نیاز دارید. در بازی بدمینتون سه نوع اصلی اسمش وجود دارد: ضربه اسمش فورهند…

آموزش سرویس در بدمینتون

آموزش سرویس در بدمینتون در شروع هر رالی بدمینتون، بازیکن باید یک سرویس اجرا کند. بنابراین از آنجایی که سرویس ها بطور مکرر در هر رالی استفاده می شوند آموزش اجرای صحیح سرویس در بدمینتتون بسیار مهم است و مهم است که بدانید چگونه از تکنیک های مختلف سرویس استفاده کنید تا بتوانید حریف خود را تحت کنترل داشته باشید.…

آموزش بدمینتون حرفه ای

مراحل آموزش بدمنیتون حرفه ای 1 آموزش اصول بازی بدمینتتون 2 استفاده از نقاط ضعف حریف در بازی بدمینتون 3 تسلط بر تکنیک های پیشرفته بدمینتون بازی بدمینتون یک ورزش سرگرم کننده و جذاب است. برای اینکه در بازی بدمینتون حرفه ای شوید ، باید پاهایی چابک، تکنیک قوی و استراتژی خوبی داشته باشید. اگر با اصول بازی بدمینتون آشنا…

کلاس بدمینتون در اصفهان

بدمینتون جزء ورزش هایی می باشد که در نگاه اول آسان به نظر می رسد و از نظر کسانی که تا به حال به آن نپرداخته اند آسان است اما در واقع اینطور نیست بدمینتون قواعد خاص خود را دارد و نیاز است تا آنها را آموزش دید. سالن آموزشی بدمینتون اصفهان ، بدمینتون را در تمام سنین آموزش می…

آموزش بدمینتون دوبل

مراحل آموزش بدمینتون دونفره 1- آموزش قوانین سرویس در بازی بدمینتون دوبل 2- آموزش سرویس زدن در بدمینتون دوبل 3- آموزش قرارگیری بازیکنان در زمین بدمینتون دوبل (دونفره) بسیار شبیه به بازی بدمینتون انفرادی است، با این حال تفاوت های جزئی وجود دارد. با دانستن قوانین سرویس و نحوه اجرای ضربه ها می توانید از بازی بدمینتون دونفره لذب ببرید.…

آموزش بستن گریپ

نحوه بستن گریپ روی دسته راکت بدمینتون

نحوه امتیازدهی در بدمینتون

اگر در مورد نحوه امتیازدهی در بازی بدمینتون سردرگم هستید، نگران نباشید! فقط به یاد داشته باشید که هر بار که در رالی برنده می شوید یک امتیاز می گیرید و برای برنده شدن باید 21 امتیاز کسب کنید. علاوه بر این، هر بار که امتیاز می‌گیرید، زمین‌ سرویس را تعویض کنید(سرویس از راست به چپ یا از چپ به…

چگونه یک راکت بدمینتون خوب بخریم؟

آیا واقعا از بازی بدمینتون لذت می برید، اما راکت خود ندارید؟ برای شروع ورزش بدمینتون احتمالا اولین سوال شما این است که چگونه یک راکت بدمینتون خوب بخرم؟ راکت بدمینتتون یکی از مهمترین تجهیزاتی است که برای خرید آن باید دقت بسیار زیادی بخرج بدهید. راکت بدمینتون در حقیقت جزئی از بدن و دست بدمینتون باز محسوب می‌شود و…

نحوه ایستادن در زمین بدمینتون

بدمینتون یک ورزش رقابتی است. از یک راکت و یک شاتل (توپ بدمینتون)تشکیل شده است. این مقاله نحوه ایستادن در زمین بدمینتون را به شما آموزش می دهد. بخش1 نحوه ایستادن هنگام زدن سرویس در بدمینتون 1 برای اجرای سرویس، بهتر است پای چپ به جلو و پای راست به عقب باشد.اگر طبق تصویر بالا بایستید، و حریف تان سرویس…

مسابقه بدمینتون سون کاپ

مسابقات بدمینتون سون کاپ مسابقه اول تیم فسفری: "حمید رضا پورهاشمی" و "آرین ادیب نصب" تیم سفید: "یاسین ورزنده" و "دانیال مصطفوی" مسابقه دوم تیم سفید: "فرزاد شینی" و "بهروز شورشی" تیم سیاه: "علیرضا موذنی" و" محمد صاحب قرائنی" مسابقه سوم تیم سفید: "میلاد معروف" و "محمد دانشمند" تیم فسفری: "شاهین عبدالهی" و "مهدی حیدری" مسابقه چهارم تیم فسفری رو…

نحوه برگزاری مسابقات بدمینتون

مسابقات بدمینتون موقعیتی را فراهم می آورد تا بازیکنان بدمینتون بتوانند با سایر تیم ها از باشگاه ها، مناطق یا حتی کشورهای دیگر بازی کرده و کسب مهارت کنند. سازماندهی مسابقات بدمینتون به برنامه ریزی خوب و بودجه نیاز دارد. مراحل مختلف برگزاری مسابقات بدمینتون 1 ابتدا با تیم های خود صحبت کنید تا علاقه افراد را بررسی کنید. شما…

آموزش سرویس نیمه بلند در بدمینتون

حتی بازیکنان بدمینتون مبتدی نیز احتمالاً می دانند که یک سرویس توسط بازیکن در شروع بازی یا بعد از یک امتیاز انجام می شود. با این حال، سرویس نیمه بلند یا Flick Serve، سطح پیشرفته ای از سرویس است که می تواند حریف شما را از گارد خارج کند. برای اینکه بتوانید یک سرویس نیمه بلند موفق داشته باشید، باید…

برنده شدن در بازی بدمینتون

بدمینتون یک ورزش سرگرم کننده و یک انتخاب عالی برای ورزش کردن است. برنده شدن در بازی بدمینتون نیاز به تمرین جدی و ذهن قوی دارد. برای برنده شدن باید توانایی فیزیکی و همچنین توانایی تفکر استراتژیک خود را بهبود ببخشید. بخش1 با افزایش قدرت بدنی می توانید در بازی بدمینتون برنده شوید 1 برای برنده شدن در بازی بدمینتون…

چطور یک زمین بدمینتون در حیاط خلوت بسازیم؟

چطور یک زمین بدمینتون در حیاط خلوت بسازیم؟ می خواهید بدمینتون بازی کنید اما جایی برای بازی ندارید؟ در اینجا یک ایده سرگرم کننده و راه حلی برای این مشکل ارائه خواهیم کرد. مراحل ایجاد زمین بدمینتون 1 تصمیم بگیرید که کجا زمین بدمینتون خود را ایجاد کنید. اگر حیاط خلوت کوچکی دارید، بهترین انتخاب قرار دادن زمین بدمینتون در…
بدمینتون اصفهان

 آدرس: اصفهان - خیابان آمادگاه - جنب هتل عباسی اصفهان - مجتمع گلدیس - مقابل تالار بدمینتون اصفهان - پلاک 57